تاريخ: ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي ساعت ۱۳:۳۹ بازدید: 6776      نظرات: 73      کد مطلب: 2660

انتشار یادداشتی در خصوص تالارها، واکنش یکی از صاحبان تالار مهاباد را برانگیخت


هاژه ـ به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان "در تالارها گرانی هست؟ مسئولان لطفا پیگیر باشید" به قلم آقای دکتر ابراهیم قربانی و در مورخه 9 دیماه، مدیر یکی از تالارها (خضری) با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در هاژه جهت تنویر افکار عمومی شده است.

 

متن جوابیه به شرح زیر است:

دوست عزیز، به کجا چنین شتابان...

جناب آقای ابراهیم قربانی دکتری حقوق کیفری در جرم شناسی و مدرس دانشگاه

به نظر می رسد جنابعالی شاید هنوز تأهل اختیار نکرده اید و شاید هم دختر و پسر دم بخت دارید و در فکر برگزاری مراسم کم هزینه هستید که بی گدار و بی ملاحظه قصاص قبل از جنایت می کنید. آیا بهتر این نبود به قول خودتان من، شما و دیگران دلایل آن را از یکی از مدیران تالارها جویا می شدید.

جناب آقای ابراهیم قربانی به حمدالله به برکت تکنولوژی های پیشرفته و توسعه شبکه های اجتماعی شعور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی مردم خیلی بیشتر از آن است که شما تصور می کنید و دلیل اینکه به قول شما مردم هم نسبت به آن رغبت نشان می دهند مختصرا جهت اطلاع شما و کسانی که همچون شما فکر می کنند نکاتی را ذیلا به استحضار می رسانم تا شاید منبعد بدون اطلاع کافی شخصیت دیگران را بی جهت خرد و متلاشی نکنید و باعث تشویش افکار نشوید که این اقدام شما خود در قانون کیفری جرم محسوب می شود. لااقل انتظار داریم به جای شکر نعمت کفر نعمت نکنید.

اولا باید در نظر داشت که مدیران تالارها صرفنظر از سرمایه گذاری های کلان در سطح شهر خدمات ارزنده ای در خصوص اشتغال زایی مستقیم حداقل 35 نفر در هر تالار که معادل 700 نفر در سطح شهر می باشد که عمده آنان را دانشجویان فارغ التحصیل بیکار تشکیل می دهند را تحت پوشش قرار داده اند و هزاران شغل غیرمستقیم دیگر که وابسته عملکرد تالارها می باشند.

اعم از مرغداری ها، سبزی فروشی ها، نوشیدنی ها، انواع مواد غذایی، شیرینی جات، تاکسی داران، طلافروشان، پارچه فروشان، بوتیک ها، کفاشی ها، آرایشگاهها و دهها شغل دیگر... آقای دکتر تا به حال به گذشته فکر کرده اید؟ ترافیک ماشین ها در کوچه ها و خیابانها موجب سلب آرامش و اخلال در رفت و آمد شهروندان می شد در حالی که مدیران تالارها این بار گران را بر دوش گرفته اند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که در گذشته بیش از هزار میهمان را در بیش از پنجاه خانه مسکونی همسایگان سر و سامان می دادند که روزانه در سطح شهر پنجاه عروسی معادل دو هزار و پانصد خانه را اشغال می کردند و آن هم در شرایط جوی بسیار نامناسب...

مردم فهیم و باشعور مهاباد و حومه نیک می دانند که تجمع در تالارها و برگزاری مراسمات با این همه امکانات نورپردازی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم آکوستیک صدا، صندلی های راحت و میزهای غذاخوری با تمام امکانات، جایگاه لوکس عروس و داماد، سرویس های بهداشتی با آب سرد و گرم و هزاران ظروف غذاخوری در آشپزخانه ها با نظارت کارشناسان بهداشت و جا دادن هزار نفر در زیر یک سقف با تمام امکانات رفاهی و پارکنیگ اختصاصی و دهها مورد دیگر دلیل رغبت آنها به تالارها می باشد.

نا گفته نماند اگر تصور می کنید تمام هزینه های تالار بر صاحب مراسم سنگینی می کند و شما دلسوز مردم هستید کاملا به بیراهه رفته اید زیرا که مهمانان گرامی آنقدر مطلع هستند که دست خالی نباید به چنین مراسماتی رفت و بیش از آنچه شما تصور می کنید به صورت نقدی در پاکت های سر بسته به صندوق هدایای ویژه واریز می کنند، چه بسا در اکثر مراسمات بیش از هزینه، درآمد عاید مهماندار می شود.

اما در خصوص پارکنیگ ها به استحضار می رساند که اشتغال زایی 3 نفر عائله مند باشرف آن هم در بدترین شرایط جوی در مساحت یک هکتار بیش از هشت ساعت به تنظیم و ساماندهی و نگهداری و نگهبانی اتومبیل های مهمانهای گرانقدر مشغولند تا شاید لقمه ای حلال برای فرزندانشان به ارمغان ببرند آیا مستحق چنین بی احترامی هستند که به قول خودتان باید فرسنگ ها دنبال راننده دوید تا شاید هزینه را بپردازند؟!

دوست عزیز مطمئن باشید کسی که در مراسم عروسی قادر به پرداخت صد هزار تومان شاباش به خواننده باشد می تواند هزار تومان ناقابل را هم به عنوان مساعدت و انعام به چراغ قوه به دستان بپردازد که به قول شما این اشخاص چه کسانی هستند.

در جواب باید گفت که اینان جان فدایانی هستند که برای تأمین معاش فرزندانشان آن هم در زیر بار سنگین هزینه های روزمره جا مانده اند و می دانند چگونه از شرمندگی عیال و فرزندانشان صورت خود را با سیلی در سرمای زمستان سرخ کنند، به امید اینکه فرزندشان شب را با شکم گرسنه سحر نکنند.

 

با احترام ـ خضری یکی از مدیران تالار




ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شهروند هستم ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
ضمن سلام وتشکر از دکتر عزیز وجناب امینی .فکر میکنم کمی کمی هم راجع به گروه های موزیک مستقر در این تالارها که دست کمی از صاحبان تالار برای چپاول مردم ندارند بحث شود بد نیست.یکی از این اقایان از مزایای جه تالار وامکاناتش صحبت کرده وهشداری هم داده که مواظب باشید خیلی وقته میخواهند مراسم عروسی را از ما بگیرند و......ایکاش اینگونه عروسی بر گذار کردنها را هر چه زودتر بگیرند ومیگرفتند .مردم لااقل به مراسمی سنتی برمیگشتند واز رفتن به تالار وشنیدن اهنگهای بی سروته این تیپها راحت میشدند.اخه اینهم اهنگه میخونند ...زاوا له بوکی مده....بیو.ه ژنه دیهینم وهزار مزخرفات دیگه....شاباش که نگو ...به سلامتی یک طایفه گوینده نام مببرد واسم پدر ومادر خاله و.....ردیف میشه برای هزار تومن شاباش....بر سر سر چوپی که نگو چه دعوایی شده ومیشود.کسی نیست از این اقایان بپرسد شبی حداقل یک میلیون مردم را جریمه میکنند برای چی؟؟؟ تازه اخیرا این اقایان مبلغی نیز از داماد پیشکی بعنوان بیعانه دریافت میکنند....شمما را بخدا مسولین این بساط تالار وموزیک را جمع کنید وهمان سیستم سنتی را جایگزین کنید هم زیباتر وهم کم هزینه تر وهم اسلامی تر وهماینکه بسیار با صفاتر است.وخوشایندتر واسلامیتر .به امید روزیکه این برنامه های بی محتوا ازبین برود وبه مراسم سنتی وباصفا ولذت بخش گذشه برگردیم.....
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

هێدی ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
تەنیا سەرم سوورماوە بە چ ڕوویەک ساحیب هۆلەکان دەتوانن ئاوا بە دڵنیای بنووسن وە دەستی خۆیان پێش خەن، بێدەنگی تان زۆر باشترە ئاخە چۆن لە ڕوو هەڵ دێت ها، خەڵکو پێ چییە یانی ئێمە هێن نەفامین نەزانین، نا براکەڵم واش نییە، هەر ئیوەن بونە زوحاکی سەردەمی هێستا، کەس ناوێرێ وێتان کەوێ، ئای خۆزگەم بەو کەسەی لێتان دوورە وێتان ناکەوێ
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

پویا ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
با سلام خدمت همشریان عزیز و با فرهنگ در یک جمله عرض میکنم اینکه اگه انتظار عروس خانوم و مادر عروس انقد بالا نباشه همه این مشکلات مذکور حل میشود و هرج و مرج پیش نمیاد ,بدون عروسی هم میشه زندگی کرد و در اخر اینکه به اون مخاطبایی که از مدیران تالار گلایه دارن عرض میکنم که اگه خودشون تالار داشتن همین کارو میکردن الکی همدیگرو سرزنش نکنید
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

مام عمری ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض سلام . در مورد هزینه سرسام آور تالارها در چند مورد هستند که یکی از آنها گرفتن پول هر پرسی به قیمت 3000تا5000تومانی مدیر تالار از آشپز به عنوان کرایه دادن ان به آشپز خانه تالار میباشد.دوم گرفتن ارزش افزوده 9درصدی که بیشتراز 8درصد ان به جیب مدیر تالار می رود با ثبت قرداد های صوری.سوم تعداد کار گرانی که در انجا کار میکنند هزینه غذای انها به عهده صاحب عروسی میباشد یعنی تقریبا 500000تومان.چهارم. کلیه سرایدار ونگهبان سوپر مارکت حتی مدیر تالار مهمانان انها بخصوص تالار خضری به عهده صاحب عروسی میباشد که هزینه انهم 300000تومان است پنجم اقای خضری رفت آمد صاحب تالار در سالون عروسی دربین مهمانان ناشایسته وزشت بوده است .نتیجه اگر این هزینه ها رسیدگی شود یک پرس غذا اگر جوجه باشد از 11500تومان 7500تومان تهیه کرد سود تالار ها در این پولها است
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

بهنام از ارومیه ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دوستان در ارومیه فقط ورودی تالار 3 تا 5 میلیون تومانه جدا از هزینه غذا و پذیرایی . یک دوم یا کل هزینه را هم یا پیش میگیرند یا چک معتبر تازه سالن پذیرایی و غذا خوریش اصلا قابل مقایسه نیست با مهاباد هم از نظر سرویس دهی هم کیفیت غذا
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

دیده دار ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با سلام اول از قیمت غذا که دو برابره نسبت به بازار دوم این که حق سالن وتالار که میفرمایند جدا از قیمت غذا می باشد سوم تزیین جای عروس وداماد خوده داماد باید از بیرون تهیه کند چهارمن جای پارک ماشینی که میفرماید حق پارکم که میگیرید پنجم همان چاپزی که چایی میدهد اونم پول جداگانه ای میگیرد و قند وچایی وحتی آب چاییم خوده صاحب مراسم تهیه کرده با تشکر از جناب دکتر
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

مهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
همشهری تالاری لطفا از این پس در اظهار نظز هاتان رعایت ادب ونزاکت فرموده وبه گلایه ها ونظرات دیگران احترام گذاشه وجواب قانع کننده ومنطقی داشته باشید سنگ کارگران وزحمتکشان را هم به سینه نزنید چرا که همیشه ودر تمام دنیا این سرمایه داران ومفتخوران هستند که کارگران وزحمتکشان را به زحمت انداخته ودر نتیجه زحمات انا ن به ثروت رسیده اند.بهتر است در فکر کم کردن ومنطقی کردن هزینه ها باشید و بخاطر منفع شخصی شما وسایر صاحبان تالارها از سفسطه وجوابهای غیره اصولی و......پرهیز کنید.ضمننا عروسیهای قدیم بسیار زیباتر صمیمی تر وکم خرج تر وابرومندان تر وجالبتر از این عروسیهای امروزی وتالری بوده واز موزیک متین وصدای گرم خواننده گان واشعار انها لذت میبردیم تا خواننده گان بد صدا وگوشخراش .....کنونی.....
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

هیوا ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بنظر من رفتن به تالارها در اوردن ادای سرمایه داران است که برای بسیاری ازمردم یک معظل شده وزمینه رابرای فساد بیشتر اماده کرده هیچ کس از بعد دینی به این جریان نگاه نمی کنه مردم این همه ساختمانهای بزرگ که دارای هالهای 70و80 متری که در هر یک از انها میشود 100 نفر غذا داد به چه دردی می خورند هزینه یک عروسی درمنزل نصف تالار است بلکه کمتر رفتن به تالارها ههسایه گری یکدلی اتحاد وهمکاری رادربین مردم کم کرده است روزی میاد که مردم از رفتن به تالارها پشیمان می شوند
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

احمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بنده حاضرم با شش هزار تومان هر پرس غذا رو با کل تزیینات تحویل بدهم ..اگر هزار پرس باشد که کمتر هم میشه.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

خاتونیک ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با سلام به نظر من با تمام مثبت و منفی ها تالار بهتر از قدیم هستند ما خونمون بزرگ بود حدود دوازده بار مهماندار عروسی های همسایه بودیم واقعا آرامش نداشتیم چند روز قبل و چند روز بعد اما حالا وضع عوض شده. ولی واقعیت رو نباید نادیده گرفت اسراف واقعا زیاده. باید یک قاضی منصف دوطرف قضیه رو بررسی کنه و مشکلات کم کنه.با تشکر
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

شهروند مهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دوستان عزیز اصولا روش سرمایه داران همیشه اینگونه است ضمن اینکه به عناوین مختلف جیب ملت را خالی میکنند همیشه خود را محق و طرفدار زحمتکشان و.....جلوه میدهند.در صورتیکه فقط منافع خودشان برایشان مهم است.درخاته امیدواریم مسولین همچنانکه بخاطر قیمت یک کیلو نخود ولپه و.....به بازار ها میروند وجریمه هایی از گرانفروشان دریافت مینمایند به اعمال ورفتار وهزینه های دریافتی این صنف وگرانفروشیای اقایان هم رسیدگی نمایند .واز جناب دکتر نیز بسیار سپاسگذاریم که انگشت روی یکی ار معضلات شهرمان گذاشته اند.
3
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمدی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
جناب خضری خودت و وجدان خودت را قاضی کن. حرفهای دکتر اصلا مربوط به پارکبان نبوده. اتفاقا برداشت مردم این بوده که از آنها دفاع کرده. یعنی می گفت شما باید خودتان هزینه این 3 نفر را هم می دادید. مردم آگاه هستند مسایل را درک می نمایند
1
1
پاسخ به این اظهارنظر

ابوبکر ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اقای خضری شوخی میفرمایند
اولا پول کارت که از طرف مهمان به صاحب عروسی داده میشه نصف پول کرایه تالار نمیشه
دوما همش میره جیب شما
سوما این افرادی که توی تالار کار میکنن شما براشون از صاحب عروسی 60 تومن میکیرید بهشون 40 میدید
پارکبانا رو هم که کلن دودره کردید
با همه کارکنانتون پنجاه پنجاه شریکید
غذای کم و بی کیفیت به مهمانان میدید
خلاصه برای نفس کشیدن هم ازمون پول میگیرید
توصیه آخرمم اینه که جلوی در دستشویی هم یک نفر بذارید که از مردم پول توالت بگیره و بازم بیشتر اشتغال زایی کنید
8
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
جواب آقای خضری که برایش نوشته بودند تدلیس و سفسطه بود.
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

سیروان ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دووای ڕێز و سڵاو بۆ کاناڵی هاژه و خۆشه ویستان
ده بێ بزانین که دونیا گۆڕان کاری به سه ردا دێت و ساڵ به ساڵ ده بێ بیر و بڕوای خۆمان نوێ بکه ینه وه نابێ وه کو ساڵانی ڕابردو له حه وش و حه سار داوه ت بکرێت و جیرانان تووشی ئه زێت بکه ین هه ر بۆیه ش هۆڵی هه ڵپه رکێ یا تالار ساز کراوه که خه ڵک ئاسووده تر بتوانێت شایی و زه ماوه ندی خۆیان به ڕێوه به رن به ڵام ئه وه ش نابێته هۆی ئه وه ی ساحیبی هۆڵه کان قۆڵی موشتریان ببرن و بێ ئینسافی بکه ن . خولاسه بوونی هۆڵ و تالار پێویسته به ڵام به هه بوونی نرخێکی گونجاو و دیاری کراو که موشته ری سه ری لێ نه شێوێ و توانایی ئه وه ی هه بێ که بیدات ....
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
ولا نارانم
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

حسین عزیزی عکاس و مدیر آتلیه عکاسی کداک ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض سلام و ادب و احترام
بنده حسین عزیزی عکاس با توجه به اینکه شغلمان با تالارها ارتباط دارد میخواهم چند موضوعی را مورد بحث قرار دهم . جا دارد از زحمات بیشمار مدیریت تالارها در تزیین و زیبایی و ارایه ی خدمات زیبا یشان و از پرسنل و زحمتکشان تالار که واقعا کارشان بسیار سخت است نهایت تشکر را داشته باشم .ودر ضمن میخواهم نهایت تشکر را از جناب آقای قربانی داشته باشم چون بعد از مدت ها به عنوان یک هم وطن خوب برای دفاع از حق مردم آستین بالا زده اند و کلام و درد دلی که تو دل بیشتر مردم بوده به گوش مسعولین رسانده اند .دوست دارم چند نظری بدهم و کسی را از خود دل آزرده نکنم .حرف از حق و حقوق است ،بحث از ازدواج و تشکیل خانواده است ،بحث از فرهنگ و آداب و رسوم است . جناب آقای قربانی حرف شما در مورد گرانی تالار و خرجهای اضافی درست .شما اگر یادتان باشد مراسم های پانزده سال پیش و قبل اون حداقل سه روز بود و به مقتضای زمان و نیاز مردم مراسمات به دو روز و یک روز و الان یک وعده و گاهی به عصرانه ای ختم میشود اینکه عروسی های ما مختلط میباشد دلیل بر بد بودن این محیط نیست بلکه اگر مشکلی باشد باید در درون خود ما اصلاح شود . شخصی که به یک کشور خارجی صفر میکند نمیتواند چشمهایش را ببندد در حالی که پر از نامحرم با لباس باز روبرو میشود پس ما باید درون خودمان را اصلاح کنیم اگر مراسم جدا هم باشد طرف فکر و قلبش منفی باشد باز هم فایده ای ندارد. ودر مورد آیا تالار ها که فرمودیدهیچ کسی از کارگران و پرسنل شما هست که بیمه باشند ؟آیا واقعا به اندازه ی زحمتشان پول میگیرند ، آیا پارکبانان پولی که میگیرند برای خودشان است یا فقط درصد ناچیزی به آنها که سه چهار نفر هستن داده میشود . وفرمودید چرا مثل بوکان نمیگذارید طرف خودش وسایل تهیه و تحویل آشپز شما بدهد وآشپز مربوطه دستمزد خودش را بگیرد
و اصرافی که از طرف ما صورت میگیرد و به تالار ربطی ندارد روی میزها ی ما سه نوع یا چهار و تا هفت غذا هم میرود .مگر یک نفر چقد میتونه غذا بخورد آن هم به غیر از شیرینی و میوه و.....زیتون و سالاد های دست نخورده .ماست های باز نشده . دسرهای دست نخورده .کلا جمع شده و به آشغال ریخته میشود.آیا کارگری حق برداشتن لبنیات حتی باز نشده را هم دارد؟ ...از طرفی هم بنده به عنوان یک شهروند از مدیر تالارها خواهشمندم که کسی که میخواهد سه ماه دیگه عروسی کند قیمت غذا ها رو بهش بدید .چون در بعضی از تالارها میگن شما وقتتو بگیر یک هفته قبل عروسی بیا قیمتو بهت بگیم .وطرف وقتی یک هفته قبلش میاد برا قیمت دیگه دستش به جایی بند نیست و ناچارا از ترس آبرو ش قبول میکنه و بعد......و مورد دوم تکلیف مالیات را مشخص کرده .اگر مردم قرار است مالیات غذا را بدن برن و خودشان در اداره ی مالیات پرداخت کنند .و اگر غیر از این است خود را مسعول دانسته و یک فکری به حال مردم بکنید
از طرفی هم از مسعولین تقاضا میکنم شرایط ازدواج را برای جوانانمان فراهم کرده و بنا به دستور آقای روحانی وامشان را بیشتر از یک هفته نگه ندارند
از شما میزبانان عروسی هم خواهشمندم به اندازه ی توانتون خرج کنید .ضرب و تقصیم خود را زده و بعد سفارشات و رزرو خود را انجام دهید
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

عزت ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
سلام
با احترام به همه
ولي واقعيت اين نيست
ترس نداره تالار رفتن
عروسي و غذا دادن و خوشي و مردم جمع كردن هزينه داره
و هركس به اندازه جيب خودش خرج ميكنه
يكي پرايد سوار ميشه و ديگري پرادو
تالار خيلي خوبه و مردم را راحت كرده
تو محله كه عروسي مي شد يك هفته خونه مردم را بايد تميز كاري كرد
چه زمان عروسي در كوچه و خيابانه
اين حرفا عجيبه
ببينيد چه سرمايه گذاري در تالار شده
انتظار داريد سود نبرند
حالا هم كسي را مجبور نكردن
هركس دوست نداره عروسي نكنه
اصلا ماه عسل بره بهتر هم شايد باشه
ولي اقاي دكترها بايد بدانند نميشه همه خوشي مردم را گرفت
خوشي و شادي هم خرج داره
مراظب باشيد صداي هاي خطرناكي بگوش مي رسد
و خيلي وقته ميخوام عروسي را در بين كردها كم رنگ كنن
ميشه مديريت ها را بهتر كرد ولي حذف نميشه
امكان نداره
....
2
17
پاسخ به این اظهارنظر

عزت ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
سلام
با احترام به همه
ولي واقعيت اين نيست
ترس نداره تالار رفتن
عروسي و غذا دادن و خوشي و مردم جمع كردن هزينه داره
و هركس به اندازه جيب خودش خرج ميكنه
يكي پرايد سوار ميشه و ديگري پرادو
تالار خيلي خوبه و مردم را راحت كرده
تو محله كه عروسي مي شد يك هفته خونه مردم را بايد تميز كاري كرد
چه زمان عروسي در كوچه و خيابانه
اين حرفا عجيبه
ببينيد چه سرمايه گذاري در تالار شده
انتظار داريد سود نبرند
حالا هم كسي را مجبور نكردن
هركس دوست نداره عروسي نكنه
اصلا ماه عسل بره بهتر هم شايد باشه
ولي اقاي دكترها بايد بدانند نميشه همه خوشي مردم را گرفت
خوشي و شادي هم خرج داره
مراظب باشيد صداي هاي خطرناكي بگوش مي رسد
و خيلي وقته ميخوام عروسي را در بين كردها كم رنگ كنن
ميشه مديريت ها را بهتر كرد ولي حذف نميشه
امكان نداره
....
ناشناس ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
آقا عزت احتمالا" شما خواننده هستید که اینهمه طرفدار تالار هستید .
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

سوران ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اقای خضری شما که مدعی هستی کل بازار اعم از طلا فروشان و مرغ وپارچه و تاکسی و سبزی و میوه و ابمیوه و.... همه از سایه سر تالارها کسب درامد میکنند پس ان موقع که تالارها نبودن این شاغلها هنوز ایحاد نشده بودنند یا مردم پارچه و طلا نمی خریدند یا مردم سبزی و ابمیوه ومرغ نمی فروختند شما که از سات 12ظهر تا3نصف شب از یک کارگر15سات در روز کار میکشی با حقوق هر شب 30هزارتومان میدانی ساتی میشود 2هزار تومان شما به جای این که به کادوی عروس داماد نگاه کنی یه سر به قانون اداره کار وکارگر نگاه کنی که نکنه خدای ناکرده حقی از کارگران زحمت کش شما ضایه بشه
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

سعدون علی تاش ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
باسلام خدمت مخاطبین گرامی
بنده هم از جوابیه آقای خضری هیچ راضی که نبودم هیچ بلکه در کل از هزینه هایی حرف می زد که هیچ ربطی به تالار یا غیر تالار ندارد بنده شغلم عکاسی و فیلم برداری میباشد شاید باورتون نشه ولی خیلی مواقع ماهم باید پولی به مالک تالار بدیم که اگه دلشون خواست اجازه کار بدن
به نظرمن اگه همه اقشار جامعه باهم هماهنگ باشن فکر نکنم به همچین هزینه های سرسام آوری برا مردم فقیر ما و همه شهرهای مجاور که مجبورند برای جلو گیری از آبرو ریزی برای عروسی فررندانشان ، متحمل شوند
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

حسین عزیزی عکاس و مدیر آتلیه عکاسی کداک ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
از یک طرف دیگر مالیات که بسیار سر سام آور است
ما باید به فکر این باشم که راه ازدواج را برای جوانانمان آسان کنیم ..طوری نباشد که کسی که ازدواج کرده تا خرخره بره تو قرض و بدبختی .و عواقب بعدیش که طلاق و ......
چه کسانی که به خاطر هزینه های بالا نمیتونن مراسم بگیرن..و بنده شاهد عینی هستم
بنده قصد اهانت را نداشته و ندارم فقط خواستم از حق دفاع کرده باشم
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

دیار ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با سلام
ضمن اینکه به برادر ارجمندی که فرمودند یاد عروسی گذشته بخیر درست است که در قدیم همه همکاری می کردند اما شما این هم در نظر داشته باشید که جز عذاب برای همسایگان چیزی در بر نداشت به نظر من آقای خضری درست عرض می نمایند که اشتغال زایی کرده اند.
و در خصوص برادری که فرمودند غذا در تالار 15000تومان ودر بیرون 7000تومان می باشد شما فکر ایجا هم بکنید کهغذای اماده سرمایه گذاری چندانی نمی خواهد ایا شما عذای که در رستورانهای مجلل و غذای آماده میل می فرمایید یک قیمت است یا غذاهای اماده ای که با انواع مختلف ارائه می شوند یک قیمت است .
شما در نظر بگیریید که فردی یک تالار دارد به قیمت مثلا دو میلیارد تومان ایا بهتر است ان مبلغ را در بانک بگذارد سودش را به جیب بزند یا اینکه در جای سرمایه گزاری کند؟
دوستان کسانی که متاهل هستند بیشتر این خرج ها را به دوش کشیده اند ایا بهتر است به فردی که فقط اسمی از ما می برد حاضریم تراول به او بدهیم اما برای اینکه مهمانان عزیزمان و همسایگان محترم را برای هزینه کمتر در عذاب بیندازییم کدام بهتر است به نظر شما ؟
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شورش ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با سلام و خسته نباشید .من در جریان کار تالارها هستم .30تا 40 درصداز کل مبلغ پولی که تالارها از مردم میگیرند اضافه است .من موقع حساب باتالار 3 میلیون پول برایم کسر کردند .حالا خودتان فکر کنید ببینید چقدر منفعت دارد کا 3 میلیون کسر می کنند .وجدان داشته باشید .باید روزی جواب پس داد
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

نیما ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
جناب اقای خضری همانطور که دوستان اشاره نمودن این هدایا و پاکت های سر بسته قرضیست که دیر یا زود باید داده شود ثانیا تمامی پرسنل تالار با هژینه ی صاحب مجلس شام داده میشوند شما که مدیر تالار هستید چرا اجبار میکنید حتما باید آشپز خودتان پذیرایی را عهده دار باشد ؟؟! ثالثا شما که ابتدای سخن اشاره کرده ای به حل ترافیک و ان را جزء ای از خدمات تالار میدانی اصولا مبالغی که در ابتدا از صاحب مجلس گرفته ای را شامل هزینه ی پارکینگ نیز میباشد چون پارکینگ متعلق به تالار بوده و مسولیت آن به عهده ی شما میباشد و دلیل قانع کننده ای نیست چون مهمانی صد تومان بابت شاباش میدهد باید 1000 تومان پول پارکینگ را هم بدهد ضمنا جهت یاداوری هزینه پارکینگ بستگی به مرام پارکبان دارد از 1000 تومان تا 5 تومان و ثالثا قابلمه غذا هایی که از درهای پشتی به بیرون منتقل میشود را چه کسی باید جوابگو باشد ؟؟! و در اخر خود تانی و خدای خودتان ایا شخصی که به هر دلیلی مراسم او کنسل میشود شما در زیان وارده هم شریک میشوی یا فقط چشمانتان پاکت سر بسته مراسمات را می بیند ؟؟! بهتر است جای جواب دادن وجدان خود را بیدار کنی و حقیقت را ببینی که خدماتتان نسبت به هزینه ی دریافتی خیلی پایین تر از حد انتظار است.
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

جلال ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
احسنت با نظر شما کاملا موافقم
0
1
پاسخ به این اظهارنظر

محمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا پول تالارها زياده به قول دكتر از دكه اسباب بازي فروشي گرفته تا هزينه يك پرس غذا و پول بي جهت پارك بان
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

جلال ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بنده کاملا با نظر اقا یا خانم بهرامی موافقم ، تالارها متاسفانه شدند محل بد حجابی که درشان ملت کرد و مسلمان مهاباد نیست و متاسفانه اماکن عمومی نیز حریف این گونه مراسم که در تالارها انجام میشه نیست
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کادوهای عروس وداماد وزحمتهای همه فامیلها ودوستان صرف پول اضافی برس غذای ساحب تالار میشود بجای کمک به خانوادهای عروس. وداماد
0
1
پاسخ به این اظهارنظر

جعفرقاضی مکری ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
والامن بجای شماباشم مثل غذاخوریهای جاده 1نفرومیذارم دم در سرویس بهداشتی که اونجاهم پول بگیره....پول زور
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

دیاکو ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جناب آقای خضری تالاردارمحترم.مثل اینکه حرفهای حق وبجابه مزاج شماخوش نیامده...البته جای هیچ تردیدنیست ازقدیم الایام گفتن حرف حق تلخه
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

خالد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جناب آقای خضری اگر راست می گویید در ماه به صورت خیریه حداقل یک زوج رو رایگان صرفا در راستای هزینه تالار نه غذا کمک کنید، مکان‌ها خب مسلما نمی کنید فکر کنم به اندازه ی کافی جیبتون از پول عروس و داماد بدبخت قرض دار پر شده ولی این پولها خوردن و نداره شما هم نترس همون که بهت اجازه داده تالار بزنی یه شغل دیگه ای هم برات پیدا میکنه تا بیکار نباشی. در عزت زیاد. در ضمن دکتر قربانی شما هم به فکر باش یه تالار بزنی وضعت خوب شه زیاد پرت و بوله نکنی.
8
0
پاسخ به این اظهارنظر

رضا ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جواب صاحب تالار بنظر بنده قانع کننده نبوده بلکه احساساتی می باشد اگر تالار خودش پیمانکار غذا نباشد هیچ احدی بیکار نبوده چون طرف همانند روال قبلی باید از مهمانان پذیرایی نماید بلکه غیر مستقیم هم همان اشتغالزای هست اما واقعاً همان پرس که ۱۵ هزار تومان بلکه بیشتر در تالار در می اید در صورت درست کردن همین نوع غذا توسط صاحب مراسم که بنده حتی در روستا انجام داده ام ۷۵۰۰ هزینه برداشته واقعاً حرفای دکتر قانع کننده ودرحمایت از فراهم نمودن ازواج آسان وبدون دردسر می باشد
حسین عزیزی عکاس ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض سلام و ادب و احترام بنده حسین عزیزی عکاس با توجه به اینکه شغلمان با تالارها ارتباط دارد میخواهم چند موضوعی را مورد بحث قرار دهم . جا دارد از زحمات بیشمار مدیریت تالارها در تزیین و زیبایی و ارایه ی خدمات زیبا یشان و از پرسنل و زحمتکشان تالار که واقعا کارشان بسیار سخت است نهایت تشکر را داشته باشم .ودر ضمن میخواهم نهایت تشکر را از جناب آقای قربانی داشته باشم چون بعد از مدت ها به عنوان یک هم وطن خوب برای دفاع از حق مردم آستین بالا زده اند و کلام و درد دلی که تو دل بیشتر مردم بوده به گوش مسعولین رسانده اند .دوست دارم چند نظری بدهم و کسی را از خود دل آزرده نکنم .حرف از حق و حقوق است ،بحث از ازدواج و تشکیل خانواده است ،بحث از فرهنگ و آداب و رسوم است . جناب آقای قربانی حرف شما در مورد گرانی تالار و خرجهای اضافی درست .شما اگر یادتان باشد مراسم های پانزده سال پیش و قبل اون حداقل سه روز بود و به مقتضای زمان و نیاز مردم مراسمات به دو روز و یک روز و الان یک وعده و گاهی به عصرانه ای ختم میشود اینکه عروسی های ما مختلط میباشد دلیل بر بد بودن این محیط نیست بلکه اگر مشکلی باشد باید در درون خود ما اصلاح شود . شخصی که به یک کشور خارجی صفر میکند نمیتواند چشمهایش را ببندد در حالی که پر از نامحرم با لباس باز روبرو میشود پس ما باید درون خودمان را اصلاح کنیم اگر مراسم جدا هم باشد طرف فکر و قلبش منفی باشد باز هم فایده ای ندارد. ودر مورد آیا تالار ها که فرمدیدهیچ کسی از کارگران و پرسنل شما هست که بیمه باشند ؟آیا واقعا به اندازه ی زحمتشان پول میگیرند ، آیا پارکبانان پولی که میگیرند برای خودشان است یا فقط درصد ناچیزی به آنها که سه چهار نفر هستن داده میشود . یا به قول آقای قربانی چرا مثل بوکان نمیگذارید طرف خودش وسایل تهیه و تحویل آشپز شما بدهد وآشپز مربوطه دستمزد خودش را بگیرد و اصرافی که از طرف ما صورت میگیرد و به تالار ربطی ندارد روی میزها زیتون و سالاد های دست نخورده .ماست های باز نشده . دسرهای دست نخورده .کلا جمع شده و به آشغال ریخته میشود.آیا کارگری حق برداشتن لبنیات حتی باز نشده را هم ندارد ...از طرفی هم بنده به عنوان یک شهروند از مدیر تالارها خواهشمندم که کسی که میخواهد سه ماه دیگه عروسی کند قیمت غذا ها رو بهش بدید .چون در بعضی از تالارها میگن شما وقتتو بگیر یک هفته قبل عروسی بیا قیمتو بهت بگیم .وطرف وقتی بهش قیمت دادن دیگه دستش به جایی بند نیست و ناچارا....و مورد دوم تکلیف مالیات را مشخص کرده .اگر مردم قرار است مالیات غذا را بدن برن و خودشان در اداره ی مالیات پرداخت کنند .و اگر غیر از این است خود را مسعول دانسته و یک فکری به حال مردم بکنید از طرفی هم از مسعولین تقاضا میکنم شرایط ازدواج را برای جوانانمان فراهم کرده و بنا به دستور آقای روحانی وامشان را بیشتر از یک هفته نگه ندارند از شما میزبانان عروسی هم خواهشمندم به اندازه ی توانتون خرج کنید .ضرب و تقصیم خود را زده و بعد سفارشات و رزرو خود را انجام دهید
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

رضا ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جواب صاحب تالار بنظر بنده قانع کننده نبوده بلکه احساساتی می باشد اگر تالار خودش پیمانکار غذا نباشد هیچ احدی بیکار نبوده چون طرف همانند روال قبلی باید از مهمانان پذیرایی نماید بلکه غیر مستقیم هم همان اشتغالزای هست اما واقعاً همان پرس که ۱۵ هزار تومان بلکه بیشتر در تالار در می اید در صورت درست کردن همین نوع غذا توسط صاحب مراسم که بنده حتی در روستا انجام داده ام ۷۵۰۰ هزینه برداشته واقعاً حرفای دکتر قانع کننده ودرحمایت از فراهم نمودن ازواج آسان وبدون دردسر می باشد
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

حسن ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سلام‌خدمت کانال هاژه که این موضع را اطلاع رسانی کردن من سال نود چهار در یکی از تالارهای همکار اقای خضری مراسم بر گزار کردم صاحب مراسم یکی دور روز قبل وبعد مراسم که دلش گرم خرج میکنه بعد به خود امد میدونه که چه کلاه بزگی سره ش رفته من به نوبه خودم با گرانفروشی تالارها موافق و حق مسلم صاحب مراسم است که در تمام امور مراسم خودش دخالت کند نه مدیر تالار مواردی که شاید صاحب مراسم نخواد تحمطل شود .
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

حسن ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سلام‌خدمت کانال هاژه که این موضع را اطلاع رسانی کردن من سال نود چهار در یکی از تالارهای همکار اقای خضری مراسم بر گزار کردم صاحب مراسم یکی دور روز قبل وبعد مراسم که دلش گرم خرج میکنه بعد به خود امد میدونه که چه کلاه بزگی سره ش رفته من به نوبه خودم با گرانفروشی تالارها موافق و حق مسلم صاحب مراسم است که در تمام امور مراسم خودش دخالت کند نه مدیر تالار مواردی که شاید صاحب مراسم نخواد تحمطل شود .
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

ناصر ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
هر بژی دکتور قربانی .
3
0
پاسخ به این اظهارنظر

امید ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باسلام خدمت بزرگ واران متاسفانه در مباحث و انتقاد ها ملاحضات را در خصوص بررسی و مطالعه نسبت به مو ضوع سپس نقد در ایران نداریم فقط خواهان به تخت نشستن نظرت واثبات وجود خود هستیم اقای خضری تمام بحث و حرف های حضرت عالی فقط سواستفاده از احساسات مردمه که متاسفانه این در شهر مهاباد در تمام عرصه ها متدوال گردید ه وحتی حضرت عالی کوچک ترین حقی برای اظهار نظر در خصوص افراد بی بی زاعت به دام افتاده مد نکردید و حتی فکر نکردید که به قول شما مردم باشعور هستن که بفهمن گرانی وسواستفاده از طرف صاحب تالار ها به هر عنوان داره صورت می گیره و...
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

کارزان ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
هیچ ربطی به موضوع دکتر قربانی نداشته. فقط خواسته اید یک چیزی را بنویسید. مردم خودشان بر همه چیز آگاهند
0
1
پاسخ به این اظهارنظر

کریمی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جناب خضری عزیز فقط خواسته اند بحث را منحرف نمایند. اصلا نوشته دکتر قربانی عزیز ربطی به این مسایل نداشته است. آقای خضری چرا آشپزی را مزایده می کنید. اجازه بدهید خودمان آشپز بیاوریم. خودمان وسایل بگیریم. ما هم به اندازه شما شعور داریم و می دانیم کجا خرید کنیم. پس اگر راست می فرمایید بیاید و این را در تالار خودتان اجرایی کنید.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

کامران ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آقای خضری شما زمین غضبی را اجاره داده اید به پارکبانها؟ زمین کنار تالار شما هیچ ربطی به شما نداره. چرا خودت هزینه آنها را نمی دهی؟ پارکینگ اختصاصی شما کجاست؟
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

جمال ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
من خودم در تالار ... بابت ماشینم که پراید بود مبلغ 1000تومان دادم پارکبان قبول نکرد ومبلغ 2000 تومان ازمن گرفت حساب کردم و500 تا 600 هزار تومان پول ماشینها هر وعده یعنی به جیب پارکبان میره حالا هزینه های گزاف دیگه به جای خود.در کل تالار چه چیزی را بهتر کرده جایی شده برای تجمل گرایی یاد قدیما بخیر عروسی ها ساده تر بود و هزینه ها کمتر
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اقای خضری به نظر شما اگه تالار نبود کسی طلا یا لباس یا غیره نمی خریدند عجب شاید اگه تالار نبود اصلا عروسی هم نبود... اقای خضری لطفا تجدید نظر کنید !!
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

رضا ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اصلا متن آنچنانی نبود. به هیچوجه نمی توان انکار کرد.کارگران تو تالارها دارند استثمار می شوند.
11
1
پاسخ به این اظهارنظر

بهرامی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باسلام ، در رابطه با اظهارات آقای خضری موارد ذیل قابل ذکر است
1- پولی که از طرف مهمانان به عروس و داماد تحت عنوان کادو داده میشود اصلا" درآمد نمی باشد بلکه قرضیست که یا قبلا" پرداخت شده است یا در آینده بمقدار بیشتری باید به طرف اهداکننده پرداخت نمود.
2- هزینه های اضافی در تالار زیاده بوده که خیلی از آنها را میتوان براحتی حذف نمود .
3- درساعت 12-11 شب که موقع خوابست ، معمولا" شام داده میشود که این امر همیشه با اعتراض فراوان مهمانان همراه می باشد لیکن کمترین توجهی به نظر مهمانان نمی شود .
4- صدای گوش خراش باندهای موزیک باعث سردرد و ناراحتی اعصاب می شود لذا خیلی ها ترجیح میدهند بیرون سرمابخورند لیکن سردرد نگیرند .
5- بیش پنجاه نفر از پرسنل تالار با هزینه میزبان شام خورده و بارها مشاهده گردیده که قابلمه های پراز غذا بحساب میزبان بیچاره که تا خرخره در قرض بوده از تالار خارج میشود .
6 - تمامی موارد فوق مالی بوده ، لیکن مصیبت عظما بدحجابی های وحشتناک ، چشم و همچشمی های بیمورد ، هزینه های فراوان آرایش ، اختلاط زنان و مردان که کاملا" با عقاید ملی و مذهبی ما مغایرت دارند ، می باشند که از برکات استفاده از تالار هستند .
ختم کلام اینکه تازمانیکه تالار نبود ، عروسیها ساده و بی آلایش ، کم هزینه و نشاط و سرور آن خیلی بیشتر بود .
فرهاد سلطانی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اولا که هیچ پرس غذایی بالای 15 تومن درنمیاد بعدم اینکه کجا میشه اینهمه مهمون رو.با این کیفیت و در آن واحد پذیرایی کرد کمی هم انصاف داشته باشید
17
14
پاسخ به این اظهارنظر

حسن ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ضمن احترام به نظر همه ی دوستان
اولا که همون هزارتون ناچیز هرگز به جیب پارکبان نمی رسد و ظاهرا بیش از هفتاد در صد این هزارتومان به جیب صاحب تالارها روانه می شود.
از سوی دیگر در آمد اصلی تالارها از در آمد آشپزهاست کما اینکه تز هر پرس غذا سه تا چهار هزارتومن به جیب صاحب تالار می رود و این در حالیست که همان سه هزارتو مان بر پرس غذای صاحب مراسم افزوده می شود و از طرفی از تمام آشپزها مبلغ ودیعه صد میلیونی ار آشپزها گرفته می شود
9
3
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
جواب منطقی وقانع کنندهای به نوشته دکتر نیست.
7
2
پاسخ به این اظهارنظر

شاهۆ مهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برعکس گفته های آقای خضری، یاد عروسیهای قدیم بخیر چون هیچکس در عذاب نبود هیچ، همکاری و همسایگی و برادری و اخوت در اوج خود بود. همه دست به دست هم میدادند تا دو جوان را به خانه بخت راهی کنند. همه به یک خانه تبدیل میشدند. اگر غریبه ای از کوچه گذر میکرد او را به شام یا نهار و بزم عروسی راه میدادند. مردم ساده بودند. ولی حالا چی؟ تالارها این همه زیبایی را از بین بردند و عروسی را صرفا به غذاخوردن و سروصدا ایجاد کردن و به رخ کشیدن ثروتها تبدیل کردند. روح همکاری مرد و جوهر اجتماعی جشن عروسی نابود شد.
10
5
پاسخ به این اظهارنظر

هژارمهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
نظر شماواقعادسخوش به راستی که وایه دسخوش آقای خضری به ریز
3
6
پاسخ به این اظهارنظر

یوسف ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باسلام خدمت دکتر۰عزیز۰اقای دکترمیدونی اماربیکاری تومهابادچندنفره۰اگه این تالارهانباشند چندنفربیکارند۰بالای ۲هزارنفرمستقیم وغیرمستقیم بیکارمیشن۰شمادکتر عزیز۰فکرکن اگه تالارهانباشه ۲اماربی کاری بالامی رود وازین پس اختلافات خانوادگی شروع می شدبه علت نداشتن شغل وبازارشماهابرای راحت کردن طلاق دادن گرمترمیشود ۰
3
7
پاسخ به این اظهارنظر

شورش شیخ محمدی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام واحترام خدمت مدیران و دست اندر کاران شبکه ی خبری هاژه
احتراما به استحضار میرسانم اینجانب هیچ گونه قدرت نگارش و بحث رسانه ای ندارم و مطالب رو کاملا شفاف عرض مینمایم
اظهار نظر کردن در رسانه سواد رسانه ای میخواهد .امروزه در قرن ۲۱ داشتن سواد خواندن ویا نوشتن یا حتی اخذ مدرک دانشگاهی دال بر با سواد بودن فرد نیست بیان اصطلاح سواد و با سواد در اکثر موارد به جای توان و توامندی مورد استفاده قرار میگیرد .به نظر اینجانب عنوان هرگونه مسئله ای مخصوصا در یک رسانه نیازمند تحقیق و برسی کامل در خصوص ان موضوع بوده که جناب دکتر قهرمانی بزرگوار بدون هیچ گونه تحقیق و برسی و حتی نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی ارگانهایی همچون اتحادیه اصناف و بهداشت تعذیرات حکومتی اقدام به نظر سنجی نا عادلانه و بدور ار واقعیت نموده اند که جناب اقای خضری شفاف و منطقی جهت اطلاع ایشان اقدام به توضیح یکسری از موارد که دال بر حل مشکلات زیادی از مردم شریف و ادب پرور مهاباد جهت برپایی هرچه منظم تر مراسمی همچون عروسی مولودی خوانی و ... در تالارها نمودند
فواد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شما که اسم نویسنده مطلب قبلی را نمیدانید و به غلط نوشتید قهرمانی، چطور قضاوت میکنید؟
7
2
پاسخ به این اظهارنظر

mamandi ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
این جوابیه هزار اشکال دارد که یکی از آنها این است که اشتغالزایی که آقای خضزی فکرمیکنند زیر سایه تالارها صورت گرفته، برعکس از برکت امر مقدس ازدواج بوجود آمدند.
آیا جوانانی که درتالارها کارگری میکنند چند درصدشان طبق قانون کار جذب شده و حقوق و بیمه دریافت می کنند؟ سهم این قشر از درآمد سرشار تالارهاچند است؟
آیا از درآمد میلیونی تالارها مالیات قانونی کسر میشود؟
آیا تالارها می توانند معبر عمومی را که قانونن ملک شهرداری و عمومی است، بعنوان پارکینگ دراختیار مهمانان قرار دهند و پول هم بگیرند؟
آیا شهرداری از اجاره معبر و کوچه و خیابان به عنوان پارکینگ تالار!!!!!!! درآمدوسهمی دارد؟
آیا به فرض قانونی بودن تبدیل معبر به پارکینگ اختصاصی تالار، نباید حداقل امکانات از قبیل آسفالت و جدولگذاری صورت گیرد؟
آیا امنیت خودروهای مهمانان به عهده پارکینگ بان تالار است؟
چرا اگر خسارتی در این به اصطلاح پارکینگها وارد میشود، نه مدیریت و نه پارکینگبان جوابگو نیستند؟
از کی تاحالا دامنه کوه به عنوان پارکینگ مشمول حق پارک شده؟
آقای خضری ، دنیا بزرگتر از دایره هه لپه رکی تالار شماست و مردم نیک مسایل را از هم سوا می کنند.
8
9
پاسخ به این اظهارنظر

کیان ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام و عرض خسته نباشید تمام نکات اقای خضری درست میباشد حال چرا در مورد درصدی که از اشپزها بابت غذای هر نفر میگیرد در سخنان ایراد شده نگفت که از هر نفر حداقل 4000 بابت غذا از اشپز میگیرد که در مقابل اشپز هم ان مبلغ را از صاحب مراسم میگیرد و قیمت تمام شده هر نفرا را 4000 برای هر نفر بالا میبرد ایا این کار درست است ؟ در مورد نگهبان ماشینها هم که از جیب خود مردم پول نگهبان را میدهد و آضافه بران را هم که بماند خیلی از مردم با انواع وامم این مراسمات را برگزار میکنند ایا این کار درست است ؟ قضاوت با مردم
2
1
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سلام عليكم.به نظر من در تالارها اسراف وتبذير زياد است علاوه برخي مشكلات ديگر از همه مهمتر بی احترامی به فرمان خدا واختلات نامشروع زن ومرد وصدای زیاد باندها .
4
4
پاسخ به این اظهارنظر

مصطفی احمدزاده ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
واقعابانظر اقای خضری موافقم وبااحترام ازنظرایشان پشتیبانی میکنم وازایشان نهایت تشکررادارم
1
5
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بسیار عالی تشریح فرمودید جناب آقای خضری .امیدوارم خدمات تالارها روز به روز به سوی پیشرفت قدم بردارد. آنهم در زیر سایه مدیران مدبری مثل شما ان شاالله .یکی از خوانندگان مهاباد
5
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
میتوانند به جای پول گرفتن از راننده ها از مدیر تالار پول بگیرند.البته ضمن اینکه مدیر تالار خود اشاره نکرده است که تالار وظیفه دارد پارکینگ برای ماشینها داشته باشد بدون آنکه هزینه ای از رانندگان بگیرد و بایستی از ماشینهای مردم مراقبت نماید.
4
0
پاسخ به این اظهارنظر

کامران ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آقای خضری این همه اشتغال را ایجاد کردید...طلا فروشی ها...مرغ داری ها و غیره همه گی از برکات تالارهاست...به نظر خودتان کمی تند نرفتید،،برای چپاول مردم،هزینه های تالار چند ساعتی کم کنید نه داستان سر هم کنید ....هدایا برای کمک به یک زندگی نو پا است نه تالار و صاحب تالار و غیره
5
0
پاسخ به این اظهارنظر

شهروند ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
همه چیز گفت ولی از قیمت چیزی نگفت ،هزاران نفر به قیمت لوکسترین رستورانها غذا میخورن بعد شم پول جا رو نیز باید پرداخت کنند
3
1
پاسخ به این اظهارنظر

علی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خخخخخخخخخخ عجب جوابیه ای این همه اشتغالزایی از تالارها عجب چرابه جای تاسیس شرکت ها وکارخانجات درشهر تالار نمیسازید مسئولان جناب خضری عامه مردم اینها میدونن به اصل گرانیها اشاره ای نفرمودید
3
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خوب آقاي مدير تالار شما كه اين همه پول ميگيريد حقوق اين چراغ قوه بدستان را بديد كه اين همه سنگشون رو به سينه ميزنيد
3
0
پاسخ به این اظهارنظر

کریم ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
آقای خضری من پارکبان تالار ... هستم آقای ... مالک تالار در ازای 8میلیون پول پیش و هر وعده50 هزار تومان میگیرو آیا این وجدان است
4
0
پاسخ به این اظهارنظر

امید ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ممنون از جوابتون آقای خضری.واقعا باید روی این جوابتون تفکر کرد.من هم با شما موافق هستم و نباید زود تصمیمی رو هر جایی اعلام کرد...
3
5
پاسخ به این اظهارنظر

behzad ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سلام خدمت همه کسانی که برای این سایت و کانال هاژه زحمت میکشند در جواب این اقای محترم مدیر تالار باید بگم که این مدیر فقط درمورد اشتغال زایی توضیح داد و فقط خواسته با احساسات مردم بازی کنه و اصلا در مورد گرانیشون که یک پرس کباب 11500تومن هستش وکلیه هزینه ها و از همه مهمتر مالیاتی که حق خود تالار هستش باید بدن به عهده همشهریان میگذارند این جناب مدیر فقط خواسته از درک بالای مردم مهاباد سواستفاده میکنه و از کلیه زحمت کشان هاژه تقاضا دارم تحت تاثیر همچین حرفهای قرار نگیرند و پیگیر باشید ممنون
6
1
پاسخ به این اظهارنظر

behzad ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سلام خدمت همه کسانی که برای این سایت و کانال هاژه زحمت میکشند در جواب این اقای محترم مدیر تالار باید بگم که این مدیر فقط درمورد اشتغال زایی توضیح داد و فقط خواسته با احساسات مردم بازی کنه و اصلا در مورد گرانیشون که یک پرس کباب 11500تومن هستش وکلیه هزینه ها و از همه مهمتر مالیاتی که حق خود تالار هستش باید بدن به عهده همشهریان میگذارند این جناب مدیر فقط خواسته از درک بالای مردم مهاباد سواستفاده میکنه و از کلیه زحمت کشان هاژه تقاضا دارم تحت تاثیر همچین حرفهای قرار نگیرند و پیگیر باشید ممنون
فرهاد سلطانی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دوست عزیز اون پرس کباب شما شامل پلو و سالاد و سوپ و سس و بقیه ی مخلفاته وقت کردی یه سر به رستوران بزن ببین همون پرس کبابو با چه قیمتی بهت میدن
2
1
پاسخ به این اظهارنظر

mohammad ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بديهي است شخصي كه به آقاي خضري مشاوره دادن، خيلي تو كارشون وارد نبودن.
3
1
پاسخ به این اظهارنظر

آشنا ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
یعنی واقعا آقای خضری شما در سهم به قول چراغ به دستان شریک نیستین یا شمایی که در آمد هر شبتون حداقل دو میلیون تومان هست چرا خودتون پاداش اونا رو متحمل نمیشین یا جاده وردی تالاراتون ( جمع) در شان مردم فهیم مهاباد نیست و تو فصل سرما واقعا شرم آوره به درود
5
1
پاسخ به این اظهارنظر

محمد ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خوب آقاي مدير تالار شما كه اين همه پول ميگيريد حقوق اين چراغ قوه بدستان را بديد كه اين همه سنگشون رو به سينه ميزنيد
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

ناصر ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام ، ممنون هاژه عزیز بابت طرح همچین مشکلی در سطح جامعه.... اما آقای خضری به هیچ عنوان توضیحات شما اعمال غیر قانونی تالار ها را توجیه نمی کند ، مدیر محترم شما می خواهید با توجیه اشتغال زایی که انجام داده اید دریافت هزینه های غیر قانونی را بپوشانید ، اشتغال زایی شما صحیح ، ولی آیا دریافت مبالغ سنگین و غیر قانونی میتوانند توجیه کند؟
4
1
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
پس چرا وقتی پرس غذا با کل هزینه ها از وسایل گرفته تا کارگر و پذیرایی ۸تومان تمام میشود برای طرف ۱۵تومان به بالا حساب میشود؟ چرا منت بر پارک‌بان‌های تالار میگذارید وقتی ماهانه ۱۵ ملیون اجاره پارکینگ میگیرید؟چرا برای هر پارچه که روی صندلی‌ها میگذارید هزار تومان میگیرید؟مگر پارچه برای هر وعده هزینه برمیدارد؟! چرا از آشپزها صدها ملیون پول اجاره میگیرید؟ بابت نورپردازی و هر چیز اضافی هزینه های گزاف میگیرید؟ وقتی هیچ پولی به اداره اماکن نمیدهید چرا به اسم آنها چندصد تومان میگیرید؟ مالیات را هم از مردم جداگانه میگرید؟؟؟ و ده‌ها مورد دیگر‌.‌..
بهتر است صاحبان تالار شما انصاف داشته باشید!!!
5
2
پاسخ به این اظهارنظر

ویسه چاوشین ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خیلی عالی بود من کاملا موافق شما هستم
فرهاد سلطانی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
در مورد پارچه ها باید بگم که بعد از هر مراسم پارچه ها شسته میشن و بابت شتشوی هر کردوم 500 تومن هزینه میشه جدا از جمع و آوری و نصب مجدد در مورد اجاره ی پارکینگ و پول آشپز ها باید عرض کنم مبلغ مورد نظرتون خیلی مبالغه آمیزه و هیچ پولی هم بابت اماکن از صاحب مراسم گرفته نمیشه
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمد عزیزی ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
با سلام حضور آقای خضری. حرف حق تلخ است. مجبورید اینگونه بنویسید. بیاید از افکار عمومی نظرخواهی کنید. واقعا صحبتهای آقای قربانی مشکلی نداشتند و مردم هم قبول دارند. ممنون از هر دوی شما
1
1
پاسخ به این اظهارنظر

هیوا ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
واقعا که.اگر در فکر آنها هستید چرا درصد از نگهبانان میگیرید؟برید لطفا منطقی باشید
حسین عزیزی عکاسی کداک مهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض سلام و ادب و احترام بنده حسین عزیزی عکاس با توجه به اینکه شغلمان با تالارها ارتباط دارد میخواهم چند موضوعی را مورد بحث قرار دهم . جا دارد از زحمات بیشمار مدیریت تالارها در تزیین و زیبایی و ارایه ی خدمات زیبا یشان و از پرسنل و زحمتکشان تالار که واقعا کارشان بسیار سخت است نهایت تشکر را داشته باشم .ودر ضمن میخواهم نهایت تشکر را از جناب آقای قربانی داشته باشم چون بعد از مدت ها به عنوان یک هم وطن خوب برای دفاع از حق مردم آستین بالا زده اند و کلام و درد دلی که تو دل بیشتر مردم بوده به گوش مسعولین رسانده اند .دوست دارم چند نظری بدهم و کسی را از خود دل آزرده نکنم .حرف از حق و حقوق است ،بحث از ازدواج و تشکیل خانواده است ،بحث از فرهنگ و آداب و رسوم است . جناب آقای قربانی حرف شما در مورد گرانی تالار و خرجهای اضافی درست .شما اگر یادتان باشد مراسم های پانزده سال پیش و قبل اون حداقل سه روز بود و به مقتضای زمان و نیاز مردم مراسمات به دو روز و یک روز و الان یک وعده و گاهی به عصرانه ای ختم میشود اینکه عروسی های ما مختلط میباشد دلیل بر بد بودن این محیط نیست بلکه اگر مشکلی باشد باید در درون خود ما اصلاح شود . شخصی که به یک کشور خارجی صفر میکند نمیتواند چشمهایش را ببندد در حالی که پر از نامحرم با لباس باز روبرو میشود پس ما باید درون خودمان را اصلاح کنیم اگر مراسم جدا هم باشد طرف فکر و قلبش منفی باشد باز هم فایده ای ندارد. ودر مورد آیا تالار ها که فرمودیدهیچ کسی از کارگران و پرسنل شما هست که بیمه باشند ؟آیا واقعا به اندازه ی زحمتشان پول میگیرند ، آیا پارکبانان پولی که میگیرند برای خودشان است یا فقط درصد ناچیزی به آنها که سه چهار نفر هستن داده میشود . وفرمودید چرا مثل بوکان نمیگذارید طرف خودش وسایل تهیه و تحویل آشپز شما بدهد وآشپز مربوطه دستمزد خودش را بگیرد و اصرافی که از طرف ما صورت میگیرد و به تالار ربطی ندارد روی میزها ی ما سه نوع یا چهار و تا هفت غذا هم میرود .مگر یک نفر چقد میتونه غذا بخورد آن هم به غیر از شیرینی و میوه و.....زیتون و سالاد های دست نخورده .ماست های باز نشده . دسرهای دست نخورده .کلا جمع شده و به آشغال ریخته میشود.آیا کارگری حق برداشتن لبنیات حتی باز نشده را هم دارد؟ ...از طرفی هم بنده به عنوان یک شهروند از مدیر تالارها خواهشمندم که کسی که میخواهد سه ماه دیگه عروسی کند قیمت غذا ها رو بهش بدید .چون در بعضی از تالارها میگن شما وقتتو بگیر یک هفته قبل عروسی بیا قیمتو بهت بگیم .وطرف وقتی یک هفته قبلش میاد برا قیمت دیگه دستش به جایی بند نیست و ناچارا از ترس آبرو ش قبول میکنه و بعد......و مورد دوم تکلیف مالیات را مشخص کرده .اگر مردم قرار است مالیات غذا را بدن برن و خودشان در اداره ی مالیات پرداخت کنند .و اگر غیر از این است خود را مسعول دانسته و یک فکری به حال مردم بکنید از طرفی هم از مسعولین تقاضا میکنم شرایط ازدواج را برای جوانانمان فراهم کرده و بنا به دستور آقای روحانی وامشان را بیشتر از یک هفته نگه ندارند از شما میزبانان عروسی هم خواهشمندم به اندازه ی توانتون خرج کنید .ضرب و تقصیم خود را زده و بعد سفارشات و رزرو خود را انجام دهید

نظر خود را براي ما ارسال كنيد