تاريخ: ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور ساعت ۱۳:۵۲ بازدید: 9067      نظرات: 8      کد مطلب: 10070
در گفتگو با هاژه:

از اعتراضات سپرده‌گذاران تا اظهارات مدیر عامل موسسه سپهر ایرانیان در مهاباد


به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی هاژه،از ساعاتی پیش برخی از سپرده گذاران موسسه سپهر ایرانیان در شعبه این موسسه در مهاباد تجمع کردند. خبرنگار هاژه نیز در این خصوص با مدیرعامل موسسه و برخی سپرده گذاران گفتگو کرده و دلایل اصلی تجمع را جویا شده است.

یکی از سپرده گذاران در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: روز گذشته به این موسسه برای تکمیل پرونده مراجعه کرده‌ام مبالغی را هم برای افزایش موجودی واریز کرده ام و وقتی امروز برای تکمیل پرونده مراجعه کردم با سیل عظیم سپرده گذاران و تعطیلی بانک مواجه شدم.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز برای واریز پولهایم به این موسسه مراجعه کرده ام و مشکلی خاصی نداشته ام اما امروز بدلیل تعطیلی و حضور زیاد سپرده گذاران روند کارهای موسسه با مشکل مواجه شده است.

یکی دیگر از سپرده گذاران نیز با بیان اینکه برای رهایی از اجاره نشینی و رهن منزل مبالغی را از دوستان و خویشاوندان بصورت امانت در این موسسه برای دریافت وام بصورت سپرده واریز کرده ام و امروز نیز با تجمع مردم تحت فشار قرار گرفته ام که مبالغ را به آنها بازگردانم ولی جواب قانع کننده و روشنی دریافت نکرده ام.

وی افزود: در این وضعیت انتظار مردم و سپرده گذاران حضور مسئولان و مدیریت موسسه در بین مردم برای رفع مشکلات و پاسخگویی است.

یکی دیگر از سپرده گذاران نیز با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده اظهار کرد: ادامه این وضعیت و عدم تلاش برای رفع مشکلات بحرانی جدی را به جود می آورد و باعث کاهش بیش از بیش اعتماد مردم برای بازپرداخت وام ها می شود.

وی افزود: من نیز برای دریافت وام به این موسسه مراجعه کرده ام و نگران سرمایه ام هستم اما حفظ آرامش سپرده گذاران و حضور مسئولان و مدیران موسسه برای خروج از بحران و رفع تدریجی مشکلات بسیار ضروری می دانم.

یکی دیگر از سپرده گذاران در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: مسئولان شهر و صداوسیما یکی از دلایل مهم اعتماد سازی به این موسسه بوده است و من نیز بر همین مبنا مبلغ هنگفتی را در این موسسه برای حفظ سرمایه و امنیت به حساب واریز کردم.

وی افزود: متاسفانه چند روزی است که به این موسسه برای برداشت بخشی از موجودی مراجعه کرده‌ام ولی موفق به برداشت نشده ام و اکنون نیز نگران سرمایه خود هستم چراکه واریز مبلغ و افتتاح حساب در این موسسه برای حفظ سرمایه ام انجام داده ام.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم نظارت کافی مسئولان و عدم توجه به تراز مالی پرداخت وام و میزان سپرده گذاران یکی از دلایل بروز بحران بوده است.

وی در ادامه با انتقاد روند تکمیل پرونده و برخی مشکلات سیستمی در این اظهار کرد: وقت کشی در مدت زمان تکمیل پرونده وام های واریزی تنها راه حل مدیران این موسسه برای خروج از بحران بوده است. تبلیغات بسیار گسترده این موسسه در صداوسیما و حمایت مسئولان در زمان اعتماد سازی و عدم پاسخگویی و شانه خالی کردن از مسئولیت نیز مورد انتقاد سپرده گذاران است. مدیران موسسه، صداوسیما و مسئولان باید پاسخگوی مردم و سپرده گذاران باشند.

در ادامه مدیرعامل موسسه سپهر ایرانیان ضمن تکذیب برخی اظهارات و دعوت به آرامش سپرده گذاران اظهار کرد: متاسفانه خبر ادغام چند بانک و موسسه با یک بانک موجی از نگرانی در بین مردم و سپرده گذاران ایجاد کرده و از دیروز شاهد تماس های مکرر افراد و سپرده گذاران و حتی مراجعه های غیر معمول به بانک بوده ایم. شایعه ادغام بانکها شامل موسسه سپهر ایرانیان شده و بدلیل ازدحام جمعیت قادر به انجام امورات روزانه در موسسه نمی باشیم.

سامان رهنما در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: تماس ها و مراجعات و غیر معمول به موسسه از دیروز افزایش یافته و انتظار می رفت که این مراجعات بیشتر هم شود، بنابراین مسئولان شهرستان و نماینده نیز در جریان قرار گرفتند اما انتظار نمی رفت که مراجعات مردمی تا این حد افزایش یابد که موجب اختلال شود.

وی افزود: پخش شایعات و برخی گمانه زنی های نامشخص به همراه جو سازی برخی مخالفان و منتقدان باعث افزایش مراجعات و اختلال شده و برداشت کامل و جمعی چندین نفر در یک ساعت برای سایر بانکها نیز مقدور نمی باشد. اظهار نظرها و پخش شایعات بدون استناد به مدارک و اسناد از دلایل اصلی نگرانی سپرده گذاران و تجمع آنها بوده است.

وی تصریح کرد: ضمن احترام به حقوق سپرده گذاران بنده نیز پاسخگوی مشکلات خواهم بود اما برای رفع بحران در درجه اول نیازمند جلوگیری از پخش شایعات بی اساس به منظور عدم کاهش اعتماد به موسسه و در درجه دوم نیازمند زمان کافی برای عادی سازی روند کاری موسسه هستیم.

رهنما در ادامه اظهار کرد: موسسه امروز نیز کار خود را بصورت عادی شروع کرده اما با افزایش مراجعات قادر به ارائه خدمات نبود لذا حفظ آرامش و عدم تجمع می تواند موسسه را در ارائه خدمات و عادی شدن وضعیت یاری رساند. موسسه در طول چند سال گذشته خدمات زیادی برای ایجاد شغل و وام در شهرستان ارائه داده است و تلاش برای تضعیف آن قطعا به نفع شهروندان نخواهد بود.

مدیر عامل موسسه سپهر ایرانیان در پایان ضمن دعوت سپرده گذاران به آرامش اظهار کرد در چند ساعت آینده گزارش مبسوطی از وضعیت این موسسه و موضع هیئت مدیره در خصوص مشکلات به وجود آمده از طریق رسانه ها ارائه خواهد شد.




ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

0
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۷/۶/۲۰
انشاالا درست میشود
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

مهریار ۱۳۹۷/۶/۲۰
این مردم بدبخت چکارکنند به کی وکجا اعتماد کنند???
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شمال علی پنجه ۱۳۹۷/۶/۲۰
بنام خدا بنده خودم یکی ازکسانی هستم که مبلغ قابل توجهی دراین موسسه دارم باتوجه به شناختی که از سامان رهنما (خیر بزرگوار _انسانی پاک دامن _ درایت ودرستی درکار)دارم ضمن تجدید پیمان کماکان یاورایشان هستم وخواهم بود.ضمنا باازدحام وفشاربی مورد وگوش نکردن به شایعات بی جهت دست گرمش رامیفشارم وازایشان حمایت میکنم ازهمشهریان وصاحبان حساب هم خواهشمندم ایشان رایاری فرمایید متشکرم
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

مهابادیم ۱۳۹۷/۶/۲۰
در این برهه که موجی از بی اعتمادی در بین مردم به راه افتاده و حتی شایعاتی در خصوص بانکهای بنام مملکت بر سر زبانها ست، چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

مال باخته ۱۳۹۷/۶/۲۰
مؤسسه سپهر مشکل نقدینگی دارد تأمین منابع دارد واضحتر بگم در این وضعیت بحرانی جوابگوی سپرده های مردم نیست
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

ساسان ۱۳۹۷/۶/۲۰
امیدوارم آقای رهنما راست گفته باشند وجریانات اخیرفقط یک شایعه باشد والا باید پیه خیلی مسایل را بر بدنشان مالیده باشند...پول مظلوم خوردن نداره وحق گرفتنی است
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

S ۱۳۹۷/۶/۲۰
ما از شایعات کم ضربات بدی راخورده ایم پس خواهشا در این مورد زود قضاوت نکنید وبا صبر و حوصله به این موسسه خیر کمک کنید زیرا به خیلی از ماها کمک کرده الان نوبت ماست کمکشان کنیم
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

اسماعیل اغاز ۱۳۹۷/۶/۲۰
مچکریم ازکانال هاژه که هم چیز راسروقت اعلام می کنن

نظر خود را براي ما ارسال كنيد